Butlletí de notícies

Subscriu-t’hi i rebràs informació sobre el què fem.

SUBSCRIU-T’HI

×
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Ute Lemper
Comparteix

Ute Lemper

Víctor Hugo Villena, bandoneó | Vana Gierig, piano

Diumenge 04 d'agost | 22:00 h
Finalitzat
2013

De 24 a 46 €

Programa

El darrer tango a Berlín: Cançons de Kurt Weill, Edith Piaf, Jacques Brel, Astor Piazzolla, Nino Rota, Ute Lemper.

Presentació

La carismàtica cantant alemanya ens proposa un recorregut musical que connecta passat amb present a través d’un viatge musical per l’amor, la passió, la decadència i l’abandonament. Aquest passeig comença a Berlín, passa per l’univers poètic de la cançó francesa, s’endinsa en els revolts del tango i acaba desembocant al punt de partida. 

Biografies

UTE LEMPER | VÍCTOR HUGO VILLENA | VANA GIERIG

Ute Lemper, cantant

L’extensa i variada carrera d’Ute Lemper ha deixat la seva empremta a l’escenari, al cinema, en concerts i en enregistraments discogràfics. Ha estat elogiada internacionalment per les seves interpretacions de les Berlin Cabaret Songs, de l’obra de Kurt Weill i de la chanson francesa, i també per les seves actuacions a Broadway, París i Londres. El seu àlbum, Ute Lemper: Between Yesterday and Tomorrow (2008) és una peça única on totes les cançons són composicions seves. 

Ute Lemper va néixer a Münster (Alemanya) i va cursar els seus estudis a l’Escola Superior de Música i Dansa de Colònia i a l’Institut del Teatre Max-Reinhardt-Seminar de Viena. Va debutar professionalment en els papers de Grizabella i Bombalurina en la producció vienesa del musical Cats, va continuar amb la part protagonista a Peter Pan (Berlín) i amb la de Sally Bowles a Cabaret, en la versió escènica de Jerome Savary (París), actuació guardonada amb el premi Molière a la millor actriu de musical. Va actuar també en Der blaue Engel, com a Lola, i el coreògraf Maurice Béjart va crear per a ella el ballet La Mort Subite. A més, va actuar en moltes de les Weill Revues amb la companyia de dansa de Pina Bausch, i va fer el paper de Velma Nelly, pel qual va ser guardonada amb el Laurence Olivier Award, en la producció londinenca del musical Chicago.

Com a solista en concert ha recorregut tot el món al costat de les orquestres de més renom. Els seus enregistraments per Decca inclouen Ute Lemper Sings Kurt Weill, Die Dreigroschenoper, Die sieben Todsünden, Mahogonny Songspiel, Prospero’s Books (Nyman), Songbook (Nyman/Celan), Illusions (Piaf/Dietrich), City of Strangers (Preveure/Sondheim) i Berlin Cabaret Songs. El 2003 va sortir But One Day i recentment un àlbum i un DVD en directe al Carlyle, un dels cabarets més actuals de Nova York. També ha gravat per a CBS i Polydor. Al cinema ha treballat amb Pierre Granier-Deferre, Peter Greenaway, Ivan Dikhovichni i Robert Altman, entre d’altres directors.

Debuta al Festival de Torroella.

 

Víctor Hugo Villena, bandoneón

Víctor Hugo Villena va néixer a José C. Paz, Argentina, el 26 d’agost de 1979. Començà els seus estudis de bandoneó als 9 anys sota els consells de Juan José Mosalini i va prosseguir la seva formació amb el mestre Marcos Madrigal a Buenos Aires. El 1996, amb 17 anys, va obtenir el premi de millor solista en el Concurs Nacional de Cosquín i va ser nomenat bandoneonista revelació de l’Acadèmia Nacional del Tango. A partir d’aquell moment va participar a Buenos Aires en diverses orquestres, entre les quals cal destacar: l’Orquesta Nacional del Tango (1997), la Gran Orquesta de Juan d’Arienzzo, dirigida per Carlos Lazzari (amb la qual va anar de gira al Japón, el 1998), i Color Tango de Roberto Álvarez (1998). 

El 1999 va fixar la seva residència a França i va entrar a formar part de la gran orquestra de Juan José Mosalini, amb la qual va col·laborar fins al 2003 i va participar en diverses gires per Europa, el Estats Units (Hollywood Bowl) i Canadà (Móntreal Jazz Festival). Amb ells va gravar, a l’octubre de 2000, com a solista, el tema Bando, d’Astor Piazzolla. El 2000 va realitzar una sèrie de concerts amb l’Orchestre National des Pays de la Loire sota la direcció d’Hubert Soudan. Va començar també a col·laborar amb el compositor Gustavo Beytelmann, amb qui va gravar el disc An argentinian at the Louvre, amb la Camerata de Bourgogne i el Quartet Boreal. Amb el Beytelmann Trio va realitzar una gira per Itàlia (2002) i l'Argentina (2003). El 2003 va ser convidat per l’Ochestre de Besançon per interpretar el Concierto para bandoneón Aconcagua, d’Astor Piazzolla, sota la direcció de Peter Csaba. El seu interès per diferents estils de música l’ha portat al món del jazz a través d’una sèrie de concerts amb la Brussels Jazz Orchestra, sota la direcció de Carlos Franzetti, i també al de la música electrònica al costat de Gotan Project.

El 2004 va crear el quintet de tango El Després en companyia del compositor de tango i guitarrista Alejandro Schwarz, amb qui ha realitzat gires per Europa, el Japó i l'Argentina i amb el qual ha gravat el CD Reunión (2008). El 2007 va dirigir al Teatre Sao Carlos de Lisboa (Portugal) l’òpera d’Astor Piazzolla Maria de Buenos Aires. Des de 2008 s’ha prodigat en concerts al costat d’artistes de música clàssica com la violinista Baiba Skride, el pianista Franck Braley o el violoncel·lista Henri Demarquette. Víctor Hugo Villena col·labora amb els principals compositors argentins: Gustavo Beytelmann, Sonia Possetti, Diego Schissi, Fernando Otero, Fernando Fiszbein, Daniel Binelli, entre d’altres. El 2010 va estrenar com bandeonista solista l’obra Reves et desirs, de Leo Sujatovich, al costat de l’Orchestre Philharmonique de Radio France. Els seus últims enregistraments discogràfics són Tango Dream (2012) amb el quintet El Després i Henri Demarquette, i el seu primer treball com bandoneonista solista, Bandoneón eclèctic. També ha gravat un CD de música de cambra.

Debuta al Festival de Torroella.

 

Vana Gierig, piano

Vana Gierig és un dels pianistes i compositors de jazz novaiorquesos més destacats. Les seves virtuosístiques interpretacions han estat reconegudes mundialment i ha acompanyat en gires internacionals artistes com Ute Lemper, Regina Carter, Eddie Gomez, Lena Horne, Rachelle Ferrell, George Howard, Special EFX, Najee, Warren Cerro, Downing i Angela Bofill entre molts d’altres. El pianista és a més coproductor, director musical i artístic i compositor de l’històric disc Regina Carter Paganini: After a Dream, editat el 2003 per Verve/Universal.

El setembre de 2003, Vana Gierig va rebre l’encàrrec de Sexe a Nova York de compondre un solo de piano per ser interpretat en una escena de la popular sèrie televisiva. Les seves nombroses incursions a la televisió inclouen aparicions als programes An Evening with the Boston Pops (PBS), Jazz Central (BET), Treffpunkt Kultur (ORF 2 d’Àustria), 60 Minutes II (CBS), Today Show (NBC), Live from the Blue Note in New York (Fox i Telemundo), i aparicions en canals de televisions del Japó, el Brasil, Mèxic, Xile, Alemanya, França, Itàlia, Espanya, Suïssa, Holanda i el Regne Unit.

Aquest 2013 ha publicat el disc Meking Memories en el qual, al costat del seu trio habitual, hi participa com a artista convidat el saxofonista i clarinetista cubà Paquito D’Rivera.

Debuta en el Festival de Torroella.

Diputació de Girona
Diputació de Girona
Generalitat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
INAEM 2019
INAEM 2019
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Estartit
Estartit
Fundació Banc Sabadell
Fundació Banc Sabadell
AC/E
AC/E
Patronat Turisme
Patronat Turisme
Cultura i identitat
Cultura i identitat
illenc
illenc
SteinWay&Sons
SteinWay&Sons
Jorquera Pianos
Jorquera Pianos
Club Nàutic Estartit
Club Nàutic Estartit
aie
aie
urbaser
urbaser
Gisela Graham
Gisela Graham
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR