Butlletí de notícies

Subscriu-t’hi i rebràs informació sobre el què fem.

SUBSCRIU-T’HI

×
Katia i Mariella Labèque
Katia i Mariella Labèque
Katia i Mariella Labèque
Katia i Mariella Labèque
Katia Labèque.
Katia Labèque.
Mariella Labèque.
Mariella Labèque.
Comparteix
< Tornar

Katia i Marielle Labèque, pianos

Gonzalo Grau, percussió | Raphaël Seguinier, bateria

23-60 €

Programa

G. Gershwin: 3 Preludis per a dos pianos (arr. Irwin Kostal) / P. Glass: 4 Moviments per a dos pianos / L. Bernstein: West Side Story (arr. d’Irwin Kostal per a dos pianos i dues percussions)

Presentació

Després de tres dècades sobre els escenaris, les germanes Katia i Marielle Labèque segueixen sent el duo de pianos més extraordinari i famós del panorama musical internacional. El seu virtuosisme i la seva gràcia no tenen rival. Amb la música de George Gershwin i Leonard Bernstein, el programa que oferiran a Torroella promet espectacularitat amb dues percussions reforçant la pirotècnia dels teclats.

Biografies

KATIA & MARIELLE LABÈQUEGONZALO GRAU, RAPHAËL SEGUINIER

KATIA & MARIELLE LABÈQUE

 Amb comunicació, comunicació, sincronització i energia, Katia i Marielle Labèque formen un duo de contrastos perfectes. Van començar l’estudi del piano amb la seva mare, Ada Cecchi, deixeble de Marguerite Long, i la popularitat els va arribar per l’enregistrament de Rhapsody in Blue i el seu primer Disc d’Or. Recentment han enregistrat una nova versió de Rhapsody in Blue i West Side Story, amb el seu propi segell, KML Recordings

El seu repertori inclou un ampli espectre d’obres que va des de Bach —interpretat amb instruments d’època— fins a compositors del segle XXI.

Tenen una espectacular carrera mundial i han estat convidades per les més prestigioses orquestres, incloses la Filharmònica de Berlín, Simfònica de Boston, Simfònica de Chicago, Orquestra de Cleveland, Leipzig Gewandhaus, Simfònica de Londres, Philharmonia de Londres, Filharmònica de Los Ángeles, Filharmonia de La Scala, Orquestra de Filadèlfia, Bayerische Rundfunk, Dresden Staatskapelle, o Filharmònica de Viena. Han actuat sota la direcció de Semyon Bychkov, Sir Colin Davis, Gustavo Dudamel, Charlie Dutoit, Zubin Mehta, Seiji Ozawa, Antonio Pappano, Sir Simon Rattle, Esa Pekka Salonen, Leonard Slatkin, Christoph Eschenbach i Michael Tilson Thomas. Són convidades habituals a festivals com el de Berlín, Blossom, Hollywood Bowl, Lucerna, Ludwisburg, Mozartwoche Salzburg,  Mostly Mozart (Nova York), els BBC Proms, Ravinia, Rheingau, Ruhr, Schleswig Holstein, Tanglewood, Schubertiade (Schwarzenberg), el festival de Setmana Santa de Salzburg i el Festival de Pentecostès.

Katia i Marielle han treballat amb formacions barroques com The English Baroque Soloists, sota la direcció de Sir John Eliot Gardiner; Il Giardino Armonico i Giovanni Antonini; Musica Antiqua Köln, dirigit per Reinhard Goebel; Venice Baroque, amb Andrea Marcon, o The Gabrieli Consort & Players, dirigits per Paul McCreesh. En el centenari Bach, el seu concert al Musikverein de Viena amb Il Giardino Armonico fou televisat mundialment per l’ORF i enregistrat en DVD.

L’aspiració de crear un pont que connecti tots els aspectes de la creació contemporània ha permès a Katia i Marielle Labèque de crear el seu propi segell discogràfic: KML Recording. La seva visió és anar més enllà de la música clàssica per mirar a nous territoris, on rock, electrònica, contemporània, improvisació i vídeo tenen la seva pròpia veu. La seva primera gravació, el 2007, amb repertori de Ravel, inclou una nova versió del seu conegut Bolero i un CD i DVD de Stravinski i Debussy dirigit pel jove vídeo-artista Tal Resner.

El 2005, Katia i Marielle van crear la seva pròpia fundació KML que té com a objectiu promoure la investigació, el desenvolupament i l’avenç del repertori per a duo de piano. Un altre dels seus principals objectius és fomentar la integració de tots els artistes, ja siguin músics, cineastes o escriptors. 

Katia i Marielle Labèque var actuar per primera vegada al Festival de Torroella en l’edició de 2004 i hi van tornar en la de 2008

 

GONZALO GRAU, percussió

El veneçolà Gonzalo Grau va iniciar els seus estudis musicals a Caracas quan tenia 5 anys amb els seus pares, Alberto Grau i Isabel Palacios desenvolupant les seves capacitats en diversos instruments clàssics i populars.

Intèrpret, productor i compositor, crea ponts entre els universos de la música culta i la popular.

Als 13 anys va entrar a formar part de la Camerata Renacentista de Caracas i posteriorment va marxar als Estats Units d’Amèrica a estudiar i el 1998 es va graduar Summa Cum Laude en piano jazz al Bercklee Collage of Music de Boston. A partir d’aquell moment va desenvolupar diversos projectes, tant en el món de la música llatina com en el de la contemporània. Treballa com a productor i arranjador per una àmplia varietat d’artistes entre els quals es troben la directora de cine Sally Potter, Mango Blue, Edwin Pabón, Brass Rotts i Saxomanía. També ha participat en projectes veneçolans d’avantguarda com Maroa, Aquiles Baez Group i el Quintet Gonzalo Grau treballant en els camps del flamenc com a percussionista, violoncel·lista i pianista.

Ha treballat amb artistes espanyols i dels Estats Units d’Amèrica com Antonio Grajero, La Tania, La Conja, Pedro Cortés, Jesús Montoya, Edwin Aparicio, Chuscales, Omayra Amaya o Alejandro Granados. Ha col·laborat amb el compositor argentí Osvaldo Golijov en la composició de la seva Passió segons Sant Marc i l’òpera Ainadamar, la gravació de la qual va guanyar un Grammy el 2007.

Gonzalo Grau viu a Boston on treballa com a multi-instrumentista, arranjador, compositor i productor dels gèneres musicals salsa, timba, latin jazz, flamenc i clàssic-crossover.

Gonzalo Grau debuta al Festival de Torroella

 

RAPHAËL SEGUINIER

Nascut el 1979, va començar a tocar la bateria de forma autodidàctica als 15 anys i posteriorment va estudiar piano. Influït per l’escena indie/noise/postrock (Fugasi, Mogwai, Sonic Youth...) va tocar en diversos grups creant i produint els seus propis projectes musicals a més d’actuar per tota Europa. El seu interès es va adreçar cap a la improvisació i la música experimental i el 2003 es va unir al col·lectiu Zazen. Ha col·laborat amb músics d’estils diferents com el jazz, música electrònica i tradicional.

El 2005 es va traslladar a viure a París, on va iniciar la seva carrera com a bateria d’estudi a l’hora que treballava amb artistes com Nouvelle Vague, Emile Simon, Chocolate, Genius, Cocoon i Saul Williams.

El 2010, les germanes Labèque li van proposar unir-se a elles en el projecte B for Bang i posteriorment va enregistrar amb elles West Side Story, de Leonard Bernstein en versió per a dos pianos, bateria i percussió. També ha participat en el projecte The Labeques Minimalist Dream House.

Recentment, Raphael Seguinier ha format un nou grup amb David Chalmin (Red Velvet, Dimension X, B for Bang) i Massimo Pupillo (ZU, Dimension X, B for Bang) i un projecte d’improvisació de bateria i electrònica amb el productor francès Villeneuve.

Raphaël Seguinier debuta al Festival de Torroella

Generalitat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
INAEM 2023
INAEM 2023
Diputació de Girona
Diputació de Girona
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Estartit
Estartit
Fundació Banc Sabadell
Fundació Banc Sabadell
Patronat Turisme
Patronat Turisme
Cultura i identitat
Cultura i identitat
illenc
illenc
SteinWay&Sons
SteinWay&Sons
Jorquera Pianos
Jorquera Pianos
Club Nàutic Estartit
Club Nàutic Estartit
aie
aie
Gisela Graham
Gisela Graham