31/05/2022

El millor jazz de la Costa Brava torna al Jazz Festival l'Estartit

El Jazz Festival l'Estartit torna del 21 al 24 de juliol amb vuit concerts després de l'obligada cancel·lació de les edicions de 2020 i 2021 a causa de la pandèmia de la Covid-19. Un anhelat retorn a la Punta del Molinet, que tornarà a ser el marc privilegiat amb vistes a les illes Medes que acollirà els vuit concerts del Festival concentrats en quatre dies, que reuniran alguns dels més destacats noms  del gènere, com Al Di Meola, Mulatu Astake, Stacey Kent i el jazz manouche de Biel Ballester Trio i Thomas Kretzschmar.

Montse Faura, directora del Jazz Festival l'Estartit, es mostra molt il·lusionada amb el retorn del Festival després dels dos anys d'interrupció. "Recuperem el format de les últimes edicions abans de la pandèmia, quatre dies amb dobles concerts, a les vuit i a les deu del vespre, al bell mig de la natura, a la punta del Molinet, al cap de la Barra, davant de les illes Medes", explica Faura, decidida a convertir les nits del Festival en "una cita obligada i esperada pels amants del jazz a l'estiu".

La directora del Jazz Festival l'Estartit afirma que aquesta setena edició "ve marcada per una forta necessitat d’existir, d’arrelar-se, d’expressar amb total llibertat creativa, d’apropar l’artista al nostre públic per afavorir experiències úniques i ajudar-lo a evadir-se temporalment de les tragèdies contemporànies". Sobre la programació diu: "Aquesta és una edició que reneix amb molta il·lusió, oberta a tots els formats possibles per a la creativitat: des del jazz vocal a l’instrumental; de la tradició al jazz més avantguardista, passant pel contemporani; des d'experiments intel·lectualment profunds a propostes arriscades. I en la qual conviu també el talent emergent de les joves generacions capitanejades, principalment, per dones, que com una estela de mar, tracen nous rumbs de l’escena actual del jazz amb una energia fresca, captadora i infinita".

La inauguració del 7è Jazz Festival l'Estartit, el dijous 21 de juliol, tindrà el jazz manouche o gipsy jazz com a protagonista amb un dels representants més brillants del gènere, el mallorquí Biel Ballester, que amb el seu trio conviden el violinista francès Thomas Kretzschmar, admirador de Stéphane Grappelli, per obrir el Festival (22h). Aquest concert ja estava programat en l'edició de 2019 i va haver de cancel·lar-se a causa de la pluja. Suspeses les edicions de 2020 i 2021, el Festival recupera ara aquest concert que havia exhaurit les entrades. A les 20h, la jove compositora i saxofonista Irene Reig, liderant el seu trio, presentarà el seu primer disc, Mira (The Changes, 2021), un treball amb vuit composicions, que inclou peces pròpies i reinterpretacions de Duke Ellington i Richards Rodgers en clau contemporània.

La segona jornada del Jazz Festival l'Estartit, divendres 22 de juliol, estarà protagonitzada pel pare de l'Ethio jazz, Mulatu Astatke (22h), amb el seu particular estil de fer jazz adoptat per molts seguidors arreu del planeta. Mulatu Astatke es presentarà en format d'octet per repassar a l'Estartit la seva trajectòria. A les 20h, el jove trompetista empordanès Joan Mar Sauqué, sorgit de l’Escola Municipal de Música de Torroella de Montgrí, presentarà en primícia els temes del que serà el seu quart disc, que sortirà al mercat a finals d'aquest any.

La tercera jornada, dissabte 23 de juliol, tindrà com a estrella de la vetllada a Al Di Meola, un dels millors guitarristes del món del jazz i un destacat i prolífic compositor que ha contribuït de manera decisiva a regenerar el llenguatge del jazz, que es presentarà en format de trio acústic. A les, 20h, Alba Careta Group presentarà el seu segon disc, Alades, que recull les últimes composicions d'aquesta jove trompetista catalana inspirades en les vivències dels seus anys a Holanda.

La jornada de clausura del Jazz Festival l'Estartit, el diumenge 24 de juliol, tindrà com a protagonista una de les grans dames actuals del jazz, l'estatunidenca Stacey Kent (22h), que presentarà el seu últim disc, Songs from other places, una col·lecció de temes que exploren el lloc, la pertinença i el poder transformador dels viatges amb peces de Paul Simon, Antonio Carlos Jobin, Kurt Weill-Ira Gershwin, Lennon-McCartney, Stevie Nicks, Raymond Lévesque i dos temes originals de Jim Tomlinson amb lletra de Kazuo Ishiguro cantats en anglès, francès i portuguès.  A les 20h, la saxofonista i cantant barcelonina Eva Fernández presentarà amb el seu quintet el seu segon disc, Sola, en el qual a més de compondre els temes s’estrena com a lletrista.

L'espai del Molinet comptarà amb una acurada zona de restauració amb barra de bar i food trucks al passeig del Molinet, que tindrà una terrassa de cara al Mediterrani amb una de les vistes més boniques de les Illes Medes.

Venda exclusiva per als socis i sòcies de Joventuts Musicals de Torroella: dies 3 i 4 de juny

Venda al públic en general i a través de la web del Festival, www.jazzestartit.cata partir del 5 de juny.

Els preus dels concerts dobles oscil·len entre 22 i 30 euros.

Fundació Banc Sabadell