05/07/2021

El 8è Fringe Festival reuneix a Torroella més de 120 joves músics en 15 concerts gratuïts

El Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit, organitzat per Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí i amb el suport de la Fundació Banc Sabadell, omplirà del 15 al 18 de juliol per vuitè any consecutiu la vila de Torroella amb el millor talent musical emergent. En total s'oferiran 15 concerts gratuïts repartits en vuit escenaris amb la participació de més de cent vint intèrprets d'un ampli ventall de gèneres musicals, que van de la música clàssica al jazz, passant per la música d'arrel i la música contemporània.

Per segon any consecutiu, el Fringe Festival de Torroella presenta una selecció de músics emergents catalans prèviament seleccionats per la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, que inclouen els guanyadors dels concursos de Joventuts Musicals d'Espanya i, també, la incorporació del premi del segell Emergent de l’associació de festivals de música clàssica d’Espanya, Festclásica, el Cuarteto Seikilos.

Les restriccions de mobilitat a causa de la pandèmia ha fet impossible el desenvolupament normal del curs 2020-2021 de les escoles superiors de música i conservatoris d'arreu d’Europa que col·laboren amb el Festival nodrint la seva programació amb els seus millors talents emergents. Tanmateix, bona part dels joves músics que es presentaran aquest estiu al Fringe han estudiat en alguna de les escoles i conservatoris associades amb el Festival, com la Guildhall School of Music and Drama de Londres, l'Escuela Superior de Música Reina Sofía, el Conservatori de Liceu, l'Escola Superior de Música de Catalunya o el Taller de Músics.

Els concerts que presenta el 8è Fringe Festival de Torroella corresponen als joves artistes seleccionats per la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya per la pròxima temporada, la qual cosa permetrà també que la programació sigui un aparador per les 41 associacions de Joventuts Musicals que integren la Federació i les vuit entitats associades de cara a nodrir les programacions musicals del pròxim curs.

Per primera vegada, aquest 2021 el Fringe Festival de Torroella conviurà amb les residències musicals EEEmerging+, un projecte de cooperació europea a gran escala que promou l’aparició de nous talents de la música antiga i del qual forma part el Festival de Torroella de Montgrí des de 2018. Els dos grups que faran les residències musicals a Torroella, del 9 al 18 de juliol, filoBarocco i La Camerata Chromatica, compartiran aquest any escenari amb els grups que participen en el Fringe, fent possible així l'ampliació de relacions i intercanvis entre els joves músics emergents que participen en el Festival.

Aquest any són vuit els espais de Torroella que acolliran els 15 concerts del 8è Fringe Festival: l'església de Sant Genís, les fundacions Vila Casas i Mascort, la plaça de la Vila, La sala, el Cine Petit, el Convent dels Agustins i l'Espai Ter.

A més de la Fundació Banc Sabadell, el Fringe Festival de Torroella de Montgrí compta amb el suport de la Diputació de Girona, l'Ajuntament de Torroella de Montgrí, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l'INAEM i Jorquera Pianos; la col·laboració del projecte EEEmergig +, la Federació de Joventuts Musicals de Catalunya, Joventuts Musicals d'Espanya i Festclásica; així com l'ajut de l'AIE Sociedad de Artistas Intérpretes o Ejecutantes de España, Fundació Vila Casas, Fundació Mascort, La Sala, Espai Ter, parròquia de Sant Genís i Estrella Damm.

Tots els concerts del 8è Fringe Festival de Torroella de Montgrí tindran una capacitat del 70% de l'aforament, seran gratuïts i serà necessari la inscripció abans d'accedir al recinte. Els concerts que se celebrin a l'Espai Ter s'haurà de reservar prèviament les entrades numerades a través de la web del festival, www.fringetorroella-estartit.cat.

ndp_8efringefestivalcat.pdf
Fundació Banc Sabadell