19/06/2019

Els millors joves talents de la música ompliran Torroella de Montgrí i L’Estartit en el 6è Fringe

El Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit, organitzat per Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí arriba a la seva sisena edició consolidat com l'espai de referència a l'estiu a Catalunya del millor talent musical emergent gràcies al suport continuat des de la primera edició de la Fundació Banc de Sabadell. Del 18 al 21 de juliol, una setantena de joves talents provinents dels millors conservatoris, escoles superiors de música d'Europa i institucions oferiran 20 concerts gratuïts de música clàssica, contemporània i els múltiples estils del jazz en diversos espais emblemàtics de Torroella de Montgrí i l'Estartit.

El Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit segueix sent la plataforma referent a Catalunya a l'estiu que dóna a conèixer els joves talents musicals d'Europa que finalitzen els seus estudis superiors universitaris o amplien l'especialització amb postgraus. En aquesta sisena edició, s'incorpora al Fringe un nou conservatori, el Conservatorium van Amsterdam, l'escola superior de música més important d'Holanda on es pot estudiar música clàssica, jazz, pop, música antiga, pedagogia i òpera, que presenta una proposta de jazz amb el Ben Fitzpatrick Quartet. També s'incorpora al Fringe com a institució la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC), que presenta un dels seus grups de cambra, el  Bärhof Ensemble, integrat per joves músics que han treballat a la JONC.

Per primera vegada, el Fringe acollirà un concert d'una ex alumna de l'Escola Municipal de Música de Torroella, que gestiona Joventuts Musicals de Torroella, entitat que organitza el Fringe, el Festival de Torroella y el Jazz Festival L'Estartit. Es tracta de la soprano Laura Coll presentada a la programació del Fringe pel Conservatori de Superior de Música del Liceu, on ha finalitzat els seus estudis superiors de cant. No es aquest el primer cop que un ex alumne de l'Escola Municipal de Música de Torroella actua en algun dels festivals que organitza Joventuts Musicals, en l'edició de 2016 del Jazz Festival L'Estartit va actuar el jove trompetista Joan Mar Sauqué, que va comença la seva formació musical a Torroella. Tots dos casos fan tangibles els objectius fundacionals de l'entitat de posar en diàleg l'educació i la cultura.

En l'edició d'aquest any, el Fringe incorpora un nou espai per als concerts a Torroella, la plaça de Pere Rigau, al centre històric de la població, que du el nom d'un il·lustre músic de Torroella, el flabiolaire, director i compositor de música per a cobla i sardanes Pere Rigau, fundador de la cobla Els Montgrins. La plaça de Pere Rigau se suma a la Fundació Mascort, el Palau Solterra-Fundació Vila Casas, la sala d'actes del Museu de la Mediterrània i La Sala, que acolliran els 12 concerts de música clàssica i contemporània que se celebraran a Torroella de Montgrí els dies 18 i 19 de juliol.

L'Estartit, on se celebra des de 2014 el Jazz Festival L'Estartit-Costa Brava, acollirà els dies 20 i 21 de juliol els 8 concerts de jazz del Fringe, que se celebraran en l'escenari privilegiat de la punta del Molinet, al cap de la Barra, amb vistes espectaculars de les illes Medes. L'espai del Molinet inclourà una zona d’oci i restauració de Food trucks.

Com en edicions anteriors, Joventuts Musicals de Catalunya seleccionarà una de les propostes musicals presentades en el Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit per a ser inclosa en el circuit de concerts de la Xarxa de Músiques a Catalunya de la temporada 2020-2021.

Els joves músics que participen en el 6è Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit han estat seleccionats pels conservatoris, escoles superiors de música i institucions que col·laboren amb el Festival: l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), el Taller de Músics, el Conservatori Superior de Música del Liceu, l'Escuela Superior de Música Reina Sofía,   el projecte social Cabal Musical, la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, l'Institut d'Estudis Baleàrics, el Berklee College of Music (Boston-València), el Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París (França), la Guildhall School of Music and Drama de Londres (Gran Bretanya), l'Hochschule für Musik Freiburg (Alemanya) i el Conservatorium van Amsterdam (Holanda).

El 6è Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit compta amb el suport de la Fundació Banc de Sabadell i la col·laboració de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí, l'Entitat Municipal Descentralitzada de L'Estartit, l'AIE Sociedad de Artistas Intérpretes o Ejecutantes de España, Jorquera Pianos, Escola Gris-Art de Fotografia, Illenc-Institut de la Llengua i la Cultura de les Illes Balears, Fundació Vila Casas, Fundació Mascort, Museu de la Mediterrània, La Sala i Estrella Damm.