24/07/2013

Intens segon cap de setmana musical al Festival de Torroella de Montgrí

Després del gran èxit del concert inaugural que ha confirmat l’excel·lència de l’acústica de l’Auditori Espai Ter, el Festival de Torroella encara un intens segon cap de setmana musical amb tres propostes: Cor de la catedral de Berlín (26 de juliol), PaGAGnini (28 de juliol) i el pianista Uri Caine (28 de juliol).

El Cor de la catedral de Berlín és la institució musical més antiga de la capital alemanya amb documents que proven la seva existència des de 1465. Entre els seus directors figuren els compositors Felix Mendelssohn i Otto Nicolai. En la seva presentació al Festival de Torroella el divendres 26 de juliol, el Cor de la catedral de Berlín, que actuarà acompanyat pel conjunt instrumental Lautten Compagney i dirigit pel seu titular Kai-Uwe Jirka, oferirà un concert monogràfic dedicat a Johann Sebastian Bach que començarà la coneguda cantata Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit, BWV 106, ‘Actus tragicus’.

Cor de la Catedral de Berlín. Divendres 26 de juliol. Església de Sant Genís, 22h.

El pianista nord-americà Uri Caineserà el gran protagonista de la nit del diumenge 28 de juliol al Festival de Torroella. Aquest mag del teclat que enlluerna arreu per la seva versatilitat serà el primer pianista a qui sentirem tocar a l’Auditori Espai Ter. El piano ha estat l’instrument més maltractat per la reverberant acústica de l’església de Sant Genís, és per aquest motiu que aquest concert de debut d’Uri Caine al Festival de Torroella esdevé especial. Jazz, música clàssica i improvisacions es fusionen en les interpretacions d’Uri Caine i a Torroella ens n’oferirà un exemple en el seu concert a l’Auditori Espai Ter.

Uri Caine. Diumenge 28 de juliol. Auditori Espai Ter, 22 h.

La tarda del diumenge 28 de juliol i dins de la programació familiar del Festival de Torroella es presentarà a l’Auditori Espai Ter l’espectacle musical PaGAGnini, o com un concert pot esdevenir un autèntic des-concert. El violinistes Ara Malikian i Eduardo Ortega, el viola Fernando Clemente i el violoncel·lista Gartxot Ortiz formen un peculiar quartet que amb molt humor i grans interpretacions descobreixen al gran públic la música clàssica d’una manera completament diferent.

PaGAGnini. Diumenge 29 de juliol. Auditori Espai Ter, 19 h.

Si necessiteu més informació o voleu entrevistar els artistes que actuaran al Festival de Torroella aquest proper cap de setmana poseu-vos en contacte amb el departament de premsa del Festival de Torroella. E-mail: comunicacio@festivaldetorroella.cat | Tel.: (+34) 672 887 373

Podeu trobar fotografies dels artistes a la zona de Material de Premsa de la pestanya Comunicació del nostre web www.festivaldetorroella.cat