13/06/2018

El 5è Fringe Festival de Torroella de Montgrí–L’Estartit es consolida com l'espai pel nou talent musical

El Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit, organitzat per Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí, arriba la seva 5a edició consolidat com a l'espai pel nou talent musical a l'estiu a Catalunya. El Festival, que se celebrarà entre el 26 i 29 de juliol a Torroella de Montgrí i L’Estartit, acollirà una seixantena de joves intèrprets d'alguns dels millors conservatoris i escoles superiors de música d’Europa que oferiran un total de 18 concerts gratuïts d'estils musicals que van de la música clàssica al pop-rock, passant per la música contemporània, el jazz, el blues, el folk i la música fusió.

En aquesta 5a edició, els concerts es concentraran en dos espais: el Museu Palau Solterra-Fundació Vila Casas, a Torroella de Montgrí, i el nou espai per concerts del Molinet, a L'Estartit. La concentració en un únic espai a Torroella ve donada pel fet que aquest any tots els grups i intèrprets de música clàssica (sis) inclouen pianista, excepte un cas. "El Fringe és un festival que varia en funció dels grups i intèrprets que cada any ens proposen els conservatoris, escoles superiors de música i institucions que col·laboren amb nosaltres. Sempre busquen el millor espai possible pel tipus de concert i en el cas del piano, el millor espai actualment per aquests concerts és el Museu Palau Solterra-Fundació Vila Casas. Aprofitarem aquesta circumstància per millorar les condicions de comoditat de l'espai respecte a edicions anteriors per afavorit així l'experiència musical que volem oferir al públic", explica Eduard Balaguer, coordinador del Fringe.

Mentre Torroella de Montgrí acollirà els concerts de música clàssica i contemporània, el nou espai de concerts del Molinet, a L'Estartit, al cap de la Barra, serà l'escenari privilegiat pels concerts de jazz, pop-rock i folk. El divendres 27 de juliol es reserva pels concerts de jazz, quatre grups en aquesta edició, i el diumenge 29, com a clausura del Fringe, s'hi celebraran els concerts dels grups de música folk i pop-rock. "El fet que aquest any hi hagi força grups de jazz, ens ha permès concentrar-los tots en una única jornada i atraure així els afeccionats a aquest gènere musical que just una setmana abans hauran tingut el seu punt de trobada en el Jazz Festival L'Estartit", assenyala Balaguer. El Molinet inclourà un espai d’oci i restauració de Food trucks.

Com en edicions anteriors, Joventuts Musicals de Catalunya seleccionarà una de les propostes musicals presentades en el Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit per a ser inclosa en el circuit de concerts de la Xarxa de Músiques a Catalunya de la temporada 2019-2020.

Els artistes que participen en el 5è Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit han estat seleccionats pels conservatoris, escoles superiors de música i institucions que col·laboren amb el Festival: l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), el Taller de Músics, el Conservatori Superior del Liceu, l'Escuela Superior de Música Reina Sofía,   el projecte social Cabal Musical, l'Instituto Nacional de la Juventud-INJUVE, el Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París (França), la Guildhall School of Music and Drama de Londres (Gran Bretanya) i l'Hochschule für Musik Freiburg (Alemanya).

El Fringe Festival de Torroella de Montgrí-L'Estartit compta amb el suport de la Fundació Banc de Sabadell i la col·laboració de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí, l'Entitat Municipal Descentralitzada de l'Estartit, l'AIE Sociedad de Artistas Intérpretes o Ejecutantes de España, Jorquera Pianos, Escola Gris-Art de Fotografia, Fundació Vila Casas, Illenc-Institut de la Llengua i la Cultura de les Illes Balears, Estrella Damm i Vichy Catalán.