Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei, en navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info x

ACADÈMIA 1750

Massimo Spadano
Divendres 04 d'agost
22:00 h

Massimo Spadano, violí i director 

Festival Torroella de Montgrí Compra

28-32 €

Programa

L. van Beethoven: Romança núm. 1 per a violí i orquestra en Sol major, Op. 40 / Romança núm. 2 per a violí i orquestra en Fa major, Op. 50 / J. HaydnSimfonia núm. 80 en Re menor, Hob. I:80 / W. A. MozartSimfonia núm. 40 en Sol menor, K. 550 

Presentació

Tres dels quatre grans de Viena, Mozart, Haydn i Beethoven, es citen en el programa del concert dedicat al classicisme de l'Acadèmia 1750. Dues exquisides romances per a violí i orquestra de Beethoven i dues simfonies, la núm. 80 de Haydn, que encarna el millor de l'estil del compositor, i la núm. 40 de Mozart, una de les més admirades i interpretades del músic. 

Biografies

ACADÈMIA 1750MASSIMO SPADANO

ACADÈMIA 1750             

Nascuda el 2006, en el si del Festival de Torroella de Montgrí, l'Acadèmia 1750 està formada per músics membres de coneguts projectes orquestrals internacionals amb un interès comú per la interpretació històrica i per aprofundir en el camp dels instruments originals.

L'Acadèmia 1750 ha desenvolupat projectes amb destacades personalitats del món de la interpretació amb criteris històrics com Ottavio Dantone (Juditha Triumphans), Alfredo Bernardini (Sturm und Drang o la gènesi del romanticisme germànic), Paul Goodwin (Una gala Händel), Enrico Onofri (L’incauto amante), Massimo Spadano (Lamentatione) i ha treballat amb destacades solistes vocals com Isabel Rey, Núria Rial, Emanuela Galli, Gemma Coma-Alabert, Lola Casariego, Monica Piccinini, Josè Maria Lo Monaco, Marta Infante, María Hinojosa, Núria Rial o Xavier Sabata, entre d'altres.

Amb el seu primer disc ?un enregistrament en viu de l'oratori Juditha Triumphans realitzat a Lugo el maig del 2008? va obtenir un gran èxit de crítica que es va repetir en la segona gravació, dedicada a les simfonies de Carles Baguer (Columna Música, 2009).

La internacionalització de l'Acadèmia 1750 va començar l'octubre de 2006 amb la interpretació de simfonies de compositors catalans al Teatrino di Cort de Nàpols; al setembre de 2009 va interpretar l'oratori Juditha Triumphans a l'església de San Giovanni in Bragora de Venècia, amb motiu de la participació de Catalunya a la Biennale d'Art de Venècia.

Els components de l'Acadèmia 1750 són músics especialitzats en la interpretació històrica i mantenen en comú l'interès per l'aprofundiment en el camp dels instruments originals. Tots ells formen part de coneguts projectes orquestrals com Le Concert des Nations, Les Musiciens du Louvre, Concerto Köln, Al Ayre Español, El Concert Espanyol...

L'especial èmfasi que l'Acadèmia 1750 dedica a les obres hispàniques de finals del segle XVIII i principis del XIX, la versatilitat en la recerca de la bellesa musical des de diferents òptiques interpretatives i l'afany per dotar de veracitat historicista totes les seves interpretacions, marquen el seu treball.

De la seva última activitat, cal destacar-ne la participació en el festival BAS de Bilbao amb el projecte Lamentatione, sota la direcció de Massimo Spadano i amb la soprano María José Moreno, o la inauguració del cicle integral de les cantates de Bach, organitzat pel Palau de la Música Catalana i L'Auditori de Barcelona, amb el Cor de Cambra del Palau de la Música, dirigit per Josep Vila, amb el programa Cantates per l'Ascensió, que també es va interpretar al Festival de Torroella 2015.

L'Acadèmia 1750 ha actuat en cada edició del Festival de Torroella d'ençà que va ser creada el 2006.

Web: www.academia1750.com
Facebook: @Academia1750
Twitter: @academia1750

 

MASSIMO SPADANO (direcctor d'orquestra) 

Massimo Spadano és des del 1995 director musical i artístic de l'Orquestra de Cambra de la Simfònica de Galícia, activitat que compagina amb la seva tasca de concertino de l'Orquestra Simfònica de Galícia des del 1993. El seu repertori va des del barroc, passant pel classicisme, fins a Stravinski. Ha dirigit, entre d'altres, l'Academy of Ancient Music a la Philharmonie de Munic i a Gran Bretanya; l’Orquestra Ciutat de Granada; l’Orquestra Simfònica de Vallès al Palau de la Música de Barcelona; l’Orquesta do Norte de Portugal; l’Orquestra Simfònica de Sanremo; l’Orquestra Simfònica de Galícia amb el Rèquiem de Fauré; la Simfònica de Bilbao, i la Pforzeimer Kammerorchester. El 2011 va dirigir a Alemanya, al Festival Rossini de Bad-Wilbadla Opera, Ser Marcantonio de Stefano Pavesi i ha estat convidat al Festival d'Ingolstadt per a dirigir l'òpera de Rossini La cambiale di matrimonio i diversos programes simfònics.

Nascut a Lanciano (Itàlia), Massimo Spadano s'ha diplomat en violí i direcció d'orquestra amb Donato Renzetti. Més tard, ha obtingut el diploma de solista a la Universitat d'Utrecht (Holanda) sota la guia de Viktor Libermnan i Philippe Hirschhorn.

Com a concertino i solista i en diverses formacions, ha actuat en les més importants sales d'Europa, els Estats Units, l’Amèrica del Sud, Àsia, Àfrica i l’Orient Mitjà. Ha estat present en els festivals i temporades de concerts de Berlín, Salzburg, Milà, París, Madrid, Roma, Montpeller, Wiesbaden, Amsterdam, Florència, Barcelona, Munic… Ha actuat amb Viktoria Mullova, Katia i Marielle Labèque, Cristian Zacharias, Enrico Dindo, Nathalie Stuzman...

Dedica gran part de la seva activitat a la música antiga amb instruments originals i a la seva investigació i participa en l'edició de nombrosos volums de música barroca amb la Camerata Anxanum, orquestra italiana barroca de la qual és membre fundador. El juliol del 2015 va assumir la direcció de l'Acadèmia 1750.

Ha gravat amb els segells discogràfics Sony, Opus 111, Bongiovanni, Deutsche Grammophone i Auvidis Astrèe, amb el qual ha rebut premis per la gravació de les sonates de Reickard. Per a Naxos ha enregistrat els tres quartets de Juan Crisóstomo Arriaga amb la Camerata Boccherini fundada per ell mateix, i per Harmonia Mundi, amb l'Ensemble Zefiro,  concerts de Mozart i Fasch.

Massimo Spadano toca amb un violí Joseph Albani del 1695 i un Joseph Contreras del 1755.

Massimo Spadano va actuar per primera vegada al Festival de Torroella de Montgrí en l'edició del 2016.

Facebook: www.facebook.com/massimo.spadano