Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei, en navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info x

IDIOMELO ENSEMBLE

Idiomelo Ensemble
© David Molero
Dimecres 27 de juliol Concert acabat
Dijous 28 de juliol Concert acabat

Inga Liukaityte, piano | Maéva Laroque, violí | Emma Mercedes Besselaar, violoncel | Dimitris Spouras, clarinet 

Presentat per la Guildhall School of Music and Drama de Londres 

Fringe
Gratuït

Programa

Programa 27 de juliol

Olivier Messiaen: Quartet per la fi del temps

 

Programa 28 de juliol

L. V. Beethoven: Trio per a violí, violoncel i piano núm. 2 en Sol major, Op. 1 / J. Brahms: Trio per a clarinet, violoncel i piano en La menor, Opus 114

Presentació

El Quartet per la fi del temps ha esdevingut una de les grans referències morals de l'horror de la guerra moderna. Escrit el 1940 per Olivier Messiaen al camp de presoners de guerra Stalag VIII-A, a Görlitz, a l'est de Dresden, el compositor va fer servir una combinació inusual d'instruments –piano, violí, violoncel i clarinet–, els que hi havia al camp. El quartet és una obra colpidora inspirada en el passatge de l'Apocalipsi en el qual un àngel baixa del cel vestit amb un núvol i coronat amb un arc de sant Martí i, amb un peu a terra i un altre al mar, anuncia que "no hi haurà més Temps" (Apocalipsi 10: 1-7). La partitura es va estrenar una glaçada tarda de gener de 1941 a l'aire lliure al mateix camp de presoners.

Biografies

IDIOMELO ENSEMBLE | DIMITRIS SPOURASMAÉVA LAROQUEEMMA BESSELAARINGA LIUKAITYTE

 

IDIOMELO ENSEMBLE 

Idiomelo Ensemble es va fundar el 2016. Els membres que l'integren són Inga Liukaityte (piano), Maéva Laroque (violí), Emma Mercedes Besselaar (violoncel) i Dimitris Spouras (clarinet). Es van conèixer el 2015 a la Guildhall School of Music and Drama a Londres, on el seu primer gran projecte de música de cambra va ser el Quartet per a la fi del temps, d'Olivier Messiaen. Cada membre contribueix al treball del grup amb les seves personalitats i experiències creant un ambient positiu i agradable. En els assajos de grup, els seus membres s'ajuden i es repten els uns als altres a fi d’explorar noves idees i horitzons musicals.

 

DIMITRIS SPOURAS, clarinet

Dimitris Spouras va néixer el 1989 a Tessalònica (Grècia). Va començar els seus estudis musicals el 1994 al Conservatori Estatal del districte de Stavroupoli de Tessalònica per estudiar flauta de bec i, més tard, clarinet amb F. Terzis. Es va graduar el 2010 amb honors. Va estudiar harmonia, contrapunt i fuga al mateix conservatori sota el mestratge de P. Bekiaridis i O. Solomonidou. El 2012 es va graduar en ciències i arts musicals i clarinet al Conservatori de Tessalònica i a la Universitat de Macedònia-Tessalònica. L'any passat es va graduar en clarinet al Reial Conservatori Flamenc d'Anvers sota el mestratge d’I. Lybeert i R. Dils, i també va acabar el curs de direcció d'orquestra amb I. Venkov. Ha continuat els seus estudis de direcció d'orquestra al Reial Conservatori de Brussel·les amb B. Bouckaert i a la Guildhall School of Music and Drama de Londres, on segueix el curs Orchestral Astistry, en col·laboració amb la London Symphony Orchestra, amb els professors Andrew Marriner, Nic Carpenter i Joy Farrall.

Ha assistit a classes magistrals de P. Radev, S. Mourikis, T. Sotiriadis i Zeretzke. 

El 2014 Spouras va guanyar el primer premi i el premi especial en la primera edició del Concurs de Direcció d'Orquestra Hel·lènic amb l'Orquestra Estatal de Tessalònica. El 2005 també va guanyar el primer premi en el concurs d'escoles de música de Grècia. El 2006 va ser triat com a segon clarinet per la Jove Orquestra Estatal de Tessalònica. Ha tocat com a membre d'aquesta orquestra en importants sales de concerts arreu d'Europa sota la direcció de S. Gordon, R. Long, K. Papazoglou, K. Trikolidis, T. Symeondis, G. Hadjinikos, M. Makraki i I. Venkov.

Des de l'any passat, Dimitris Spouras és director artístic i titular de la nova Antwerpen Camerata.

 

MAÉVA LAROQUE, violí

Nascuda en el si d'una família de músics, Maéva Laroque va començar a tocar el violí i el piano amb la seva àvia quan tenia 6 anys. Va continuar els seus estudis de violí al Conservatori Regional de París, a la classe de Serge Pataud. El 2009 va obtenir el seu primer títol. A partir de 2012 va treballar amb Marie Charvet, Nicolas Gourbeix i Nicolas Miribel al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa Lió, on es va llicenciar el juny de 2015. Ha realitzat un Erasmus a la prestigiosa Guildhall School of Music and Drama de Londres, on va estudiar amb Krzysztof Smietana. L'experiència d'estudiar a l'estranger li ha ampliat els horitzons musicals.

Maéva Laroque és una incondicional de la música de cambra i ha treballat uns anys exclusivament el quartet de corda. Per aquest motiu, s’ha beneficiat de l'experiència dels membres del Quartet Debussy, Quartet Ysaÿe i Quartet Danel. També li agrada tocar amb altres grups, la qual cosa li permet ampliar el seu repertori, posar en pràctica la seva capacitat d'adaptació i explorar noves possibilitats de so.

Maéva Laroque ha participat en nombrosos cursos d'estiu i classes magistrals on ha treballat amb músics tan destacats com Kazimierz Olechowski, Jennifer Gilbert, Annick Roussin i Alexei Moshkov. També toca amb l'Orquestra de l'Òpera de  Lió  amb la finalitat d'adquirir experiència. El juliol de 2015 va participar en el prestigiós Festival d'Ais de Provença.

 

EMMA BESSELAAR, violoncel

Emma Besselaar és una estudiant de postgrau de la Guildhall School of Music and Drama de Londres, on ha estudiat amb Louise Hopkins. Prèviament va estudiar amb Quirine Viersen al Conservatori d'Amsterdam, on es va graduar el 2014 amb molt bones notes. Durant els seus estudis va rebre classes de Dmitri Ferschtman i va estudiar violoncel barroc amb Viola de Hoog.

Ha assistit a classes magistrals de Raphael Wallfisch, Adrian Brendel i Anner Bylsma, ha participat en l'Internacional Musicians Seminar Prussia Cove i ha assistit a classes magistrals amb Ralph Kirschbaum. Ha estat guardonada en diversos concursos a Holanda.

Emma Besselaar practica la música de cambra i, recentment, el seu trio amb piano ha guanyat el primer premi en el Concurs de Música de Cambra St. James, on ha aconseguit com a guardó un concert a St. James Piccadilly. Com a músic d'orquestra, ha estat membre de la Jove Orquestra de la Unió Europea, la Britten-Pears Orchestra i la Jove Orquestra Holandesa de Cordes, on ha estat la principal violoncel·lista.

Emma Besselaar toca amb un violoncel Francesco Toto (Cremona 2007) i amb un arc Emil Werner (Alemanya), tots dos en qualitat de préstec de la Fundació Nacional Holandesa d'Instruments. Estudia a Londres amb una beca de Dutch Prins Bernhar Cultuurfonds.

 

INGA LIUKAITYTE, piano

Inga Liukaityte és una pianista i professora que resideix a Londres. S'ha llicenciat en música amb honors  a Glasgow, Escòcia, i actualment estudia un postgrau a la Guildhall School of Music and Drama amb la professora Joan Havill. Inga Liukaityte compta amb el suport del Premi Elizabeth Sweting, així com el Baird Educational, Kathleen, OlgaRhythm i Savoia Club Trusts.

És una intèrpret prolífica que ha guanyat guardons a concursos internacionals de piano a Itàlia, la República Txeca, Romania, Grècia, França i Lituània. El novembre de 2012 va fer el seu recital de debut a Londres, a la Bond Street Chappell, per a la sèrie de migdia Yamaha. Li van seguir recitals al South Hill Park Arts Centre de Bracknell, en el Brunton Theatre a l'Edimburg Fringe Festival i al Music Nairn. També ha aparegut al festival de piano organitzat per la sala de concerts City Halls de Glasgow, on va oferir una actuació de migdia al Royal Concert Hall Sala el novembre de 2014.

El març de 2013, Inga Liukaityte va guanyar el primer premi en el prestigiós Concurs de Piano de Galloway (Escòcia). El novembre de 2013 va quedar segona en el Concurs Beethoven Interuniversitari en el Fòrum Cultural d'Àustria a Londres. El gener de 2014 va ser convidada per la Societat Beethoven a fer un recital de migdia al St. James Piccadilly de Londres.