COMUNICAT JOVENTUTS MUSICALS TORROELLA MONTGRÍ

 

Amb motiu de les recents mesures anunciades pel Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya relatives a la prevenció del  COVID-19, queden ajornades les activitats programades per l’entitat durant les properes dues setmanes a l’espera de conèixer noves  mesures i directrius al respecte.

 

Això afecta les següents activitats:

-        La sessió de Club de Clàssica prevista per al dissabte 14/03/2020, dins de cicle dedicat a Beethoven.    

-        L’Assemblea General Ordinària prevista per al dissabte 21/03/2020.

Pròximament, es comunicaran les noves dates.

 

Lamentem les molèsties que aquestes mesures d’obligat compliment puguin ocasionar i  agraïm per avançat la comprensió, la predisposició i la col·laboració de tots els socis i del nostre públic. Desitgem retornar a la nostra activitat el més aviat possible.

Torroella de Montgrí, 12 de març de 2020.

Joventuts Musicals de Torroella de Montgrí

 

×

ENSEMBLE DAI CONTEMPORAIN

Hae-Sun Kang, violí | Eun-Joo Lee, violí | Vladmir Percevic, viola | Won-Hae Lee, violoncel | Antoine Ouvrad, piano | Jean-Etienne Sotty, acordió    Presentat pel Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París

Finalitzat
2015
29.07.15 | 21:00 h
Ensemble DAI Contemporaine
Ensemble DAI Contemporaine
Ensemble DAI Contemporaine
Ensemble DAI Contemporaine

Programa

C. FranckPrélude, fugue et variation, per acordió i piano, Op. 18 / Isang YunInterludium A, per a piano sol / O. MessiaenTema i variacions per a violí i piano / Eric MontalbettiComposition suprématie, per a violí, violoncel i piano / Formes uniques de la continuité dans l'espace, per a violí, violoncel i piano / Laurent DuruptVertical Speed, per a quartet de cordes, piano i acordió

Presentació

L'Ensemble DAI Contemporain està integrat per cinc alumnes de la professora Hae-Sun Kang al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París que han obtingut el Diploma d'Artista Intèrpret (DAI) de música contemporània en un cicle de perfeccionament consagrat a la música de després de la Segona Guerra Mundial i la creació actual. Els alumnes d'aquest curs, reben un ensenyament tècnic d'alt nivell i una formació musical que els permet abordar la interpretació de la música actual des de les més diverses perspectives. Amb la seva professora, una reputada violinista especialitzada en música contemporània, presenten al Fringe Festival de Torroella una mostra del seu talent en el repertori del segle XX i XXI 

Biografies

HAE-SUN KANG | EUN-JOO LEE | VLADIMIR PERCEVIC | WON-HAE LEE | ANTOINE OUVRAD | JEAN-ÉTIENNE SOTTY

HAE-SUN KANG, violí

Hae-Sun Kang és una de les violinistes de música contemporània més sol·licitades de l'escena internacional. És molt apreciada tant pel públic com pels compositors que li han dedicat un bon nombre d'obres.

Hae-Sun Kang va començar a tocar el violí quan tenia tres anys al seu país natal, Corea del Sud. Quan va fer 15 anys es va traslladar a París per continuar els seus estudis al Conservatori Nacional Superior de Música, del qual actualment és professora de violí. Entre els músics que han influït en la seva formació cal esmentar Yfrah Neaman, Franco Gulli, Wolfgang Schneiderhahn, Herman Krebbers, Josef Gingold i Yehudi Menuhin. Ha guanyat premis en diversos concursos internacionals de violí (Rodolfo Lipizer, ARD Music Competition, Carl Flesch, Yehudi Menuhin). És violinista solista de l'Ensemble Intercontemporain des de 1994.

Hae-Sun Kang ha estrenat moltes obres per a violí, entre les quals figuren els concerts per a violí de Pascal Dusapin, Ivan Fedele i Michael Jarrell. És convidada regularment a tocar el concert per a violí de la seva compatriota coreana Unsuk Chin i ha tocat també els de Matthias Pintscher i Beat Furrer amb l'Orquestra Nacional de Bèlgica i la Deutsches Symphonie-Orchester de Berlín. El 1997 va estrenar a Donaueschingen (Alemanya) Anthèmes II per a violí sol i electrònica de Pierre Boulez. D'aleshores ençà l'ha tocada en sales de concerts i festivals de tot el món, inclosos els de Salzburg, Hèlsinki, el Concertgebouw d'Amsterdam, Cité de la Musique de París i el Carnegie Hall de Nova York,  i també l'ha enregistrada per al segell discogràfic Deutsche Grammophon. El 2007 va gravar el concert per a violí de Michael Jarrell ... Prisme / incidències ... pel segell francès Aeon amb l'Orquestra de la Suisse Romande. Després de la seva estrena mundial a Stuttgart, va tocarSynapse de Philippe Manoury a França amb l'Orquestra Filharmònica d'Estrasburg i Orquestra Filharmònica de Ràdio França, i a Corea del Sud amb l'Orquestra Filharmònica de Seül.

En els seus recitals, Hae-Sun Kang toca freqüentment obres escrites per a ella, entre les que cal esmentar Samarasa, per a violí sol de Dai Fujikura i All'ungarese de Bruno Mantovani amb Florent Boffard (piano), que es van estrenar en el Festival Messiaen en 2010 i 2009 respectivament. També ha tocat l'obra per a violí sol The Only Line en dos concerts al cicle Festspiel + al Festival d'Òpera de Munic 2008. Hae-Sun Kang va estrenar Hist Whist per a violí i electrònica de cambra de Marco Stroppa (Printemps des Arts de MonCarlo, 2008), una peça de Beat Furrer per a violí sol (Ultraschall Festival de Berlín, 2007) i Double Bind? d'Unsuk Chin (Théâtre des Bouffes du Nord de París, 2007). Des de la seva estrena mundial el 2012, Hae-Sun Kang ha tocat Partita II de Philippe Manourys, un encàrrec del Festival Messiaen, el Festival de Lucerna i Françoise i Jean-Philippe Billarant al Festival de Música d'Estrasburg i a Corea del Sud, entre altres llocs.

Hae-Sun Kang va ser distingida amb l'ordre de Cavaller de les Arts i les Lletres pel Ministeri de Cultura de França el 2014.

EUN-JOO LEEviolí

Eun-Joo Lee va descobrir la música contemporània el 2012 a l'Acadèmia del Festival de Lucerna (Suïssa), on va poder tocar sota la direcció de Pierre Boulez i Peter Eötvös, mentre es beneficiava dels consells de Philippe Manoury. Aquesta experiència, que li va obrir el camí del repertori contemporani i  li va permetre entrar en el tercer cicle de formació, Diploma d'Artistes Intèrprets (DAI), del Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París, dedicat al repertori contemporani i la nova creació. Acaba de finalitzar els seus estudis de DAI sota la direcció de Hae-Sun Kang.

Ha aprofundit el seu estudi en el repertori clàssic al més alt nivell i ha guanyat primers premis en els concursos de violí Vatelot-Rampal (2010) i Leopold Bellan (2013). Ha estat convidada a tocar al Festival de Primavera de les Arts de Montecarlo 2015 i hi tornarà el 2016 per oferir-hi un concert amb el clavecinista Martin Tembremande. Regularment és convidada a tocar com a solista el Concert per a violí 'L'arbre dels somnis', d'Henri Dutilleux (Cité de la Música (2014) i en recitals a ciutats com Baiona, París, Seül, entre altres. Paral·lelament, desenvolupa una intensa activitat com a intèrpret de música de cambra en el Duo Faine amb el violista Vladimir Percevic i en el Sacher Trio amb Vladimir Percevic a la viola i Clément Peigné al violoncel, amb els quals, el novembre de 2015, farà una gira de concerts per Alsàcia.

Compromesa amb la música contemporània i la nova creació, ha interpretat obres noves de Benjamin Attahir i Joan Magrané. I en el marc de la programació de l'Any Corea-França 2015 estrenarà una obra encarregada a la compositora Da-Hae Boo en honor de Isang Yun. Aquest projecte li permetrà fer un intercanvi cultural entre el seu país, Corea, i França.

Eun-Joo Lee gaudeix d'una beca de la Fundació Banque Popularire i toca amb un violí Tommaso Carcassi de 1759.

 

VLADIMIR PERCEVIC, viola

L'intèrpret de viola serbi Vladimir Percevic va començar a estudiar música als sis anys a l'Escola de Joves Talents de Cuprija (Sèrbia). De jove va guanyar molts concursos i el 2002 va obtenir el primer premi en el concurs nacional de joves violistes de Belgrad. L'any següent va ser admès a la Facultat d'Arts de Belgrad, a la classe de Dejan Mladjenovic. Després de diplomar-se, va ser convidat pel prestigiós violista Gérard Caussé a continuar la seva formació al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París, on es va graduar amb les màximes qualificacions. Vladimir cursa actualment un grau de perfeccionament en el Conservatori de París, a la classe de Hae-Sun Kang.

Al llarg de la seva formació, ha treballar i rebut consells de músics com Gérard Caussé, Wilfried Strehle, Björn Sjögren, Tasso Adamopulos, Antoine Tamestit, Jean Sulem i Atar Arad, entre altres.

Vladimir Percevic és també un apassionat de la música contemporània. Ha participat en projectes a l'IRCAM, ha col·laborat amb nombrosos joves compositors i ha rebut els consells d'experimentats compositors com George Benjamin, Bruno Mantovani i Gérard Pesson.

Ha estat convidat a tocar en diversos festivals, entre els quals cal citar el Festival d'Auvers-sur-Oise, La Folle Journée del Japó, Manifest de París, el Festival Messiaen del Pays de la Meije, el Festival de Primavera de les Arts de Montecarlo, el Festival BEMUS de Belgrad, el Festival Musique à la Court de Sollies-Pont, el Festival Aspects des Musiques d'Aujourd'hui. Ha actuat com a solista i fent música de cambra en auditoris com la Cité de la Musique de París, el Teatre Caja Duero de Salamanca, la sala Kolarac de Belgrad, l'Acadèmia de les Arts i les Ciències de Sèrbia, el Teatre Nacional de Belgrad, així com a les sales de concerts més importants de Sèrbia. També ha ofert concerts a França, Grècia, Espanya, Països Baixos, Bèlgica, Alemanya, Hongria, Eslovàquia i el Japó. Ha fet enregistraments per a ràdio i televisió de Belgrad i la RTS.

Com a solista ha actuat amb diverses formacions orquestrals com l'Orquestra de Premiats del Conservatori Nacional Superior de Música de París, la New Europe Chamber Orchestra i la Jove Orquestra de Cuprija.

Gaudeix d'una beca de la Fundació Meyer, del Govern de França i de l'ambaixada de França a Belgrad i ha estat guardonat per la Fundació Banque Populaire.

Fent música de cambra actua regularment amb la pianista Sanja Bizjak.

Vladimir toca una viola G. B. Guadagnini de la Fundació Zilber/Rampal.

 

WON-HAE LEE, violoncel

Won-Hae Lee s'ha format al Conservatori de Boulogne–Billancourt, el Conservatori Nacional Superior de Música de París i la Universitat de les Arts de Berlín. És segona solista en l'Orquestra Nacional del País del Loira.

 

ANTOINE OUVRAD, piano

Antoine Ouvrad es defineix ell mateix com a un intèrpret militant. Apassionat per la música contemporània, treballa amb compositors de la talla de Kaija Saariaho, Philippe Hurel i Ivan Fedele; es declara profundament influït pels ensenyaments de Florent Boffard.

Per a ell, la creació és una part important com a intèrpret. Ha estrenat a França el Concert per a piano núm. 2 de Demis Visvikis i s'ha prodigat en festivals i cicles de concerts dedicats a la música del nostre temps, com el Festival Messiaen del Pays de la Meije, el ManiFeste o Musica Nova Hèlsinki. Actualment segueix un curs de perfeccionament en música contemporània al Conservatori Nacional Superior de Música de París.

Antoine Ouvrard persegueix promoure la música contemporània per sobre de les barreres estètiques entre clàssic i contemporani. Guardonat el 2013 al Concurs Fauré, es distingeix per les seves interpretacions de Schönberg, Messiaen i Carter en les competicions en les quals participa. La seva predilecció per la música contemporània i la improvisada –ha ofert concerts al voltant de les cançons de Boris Vian– i l'obertura a altres arts, especialment la dansa, l'encoratgen a construir ponts entre repertoris, com ha fet amb el trio de cantants Mélodivines.

De la seva anterior activitat com a violinista manté un profund compromís amb la música de cambra: regularment toca amb l'ensemble Atmusica Tours i pròximament ho farà amb l'ensemble Smash de Salamanca.

 

JEAN-ÉTIENNE SOTTY, acordió

Jean-Étienne Sotty ha estudiat acordió i musicologia amb Philippe Bourlois i Teodoro Anzellotti i recerca de la interpretació amb K. Kopp. S'ha format musicalment a la HKB Hochschule der Künste de Berna (Suïssa). Actualment cursa estudis superiors per obtenir el Diploma d'Artista Intèrpret al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París.

Ha estat convidat en alguns dels grans escenaris europeus: Théâtre du Châtelet de París, KKL de Lucerna, Festival Kurt Weill de Dessau, Les Subsistances de Lió, el Centre George Pompidou/IRCAM, Abbaye de Royaumont o el Festival Messiaen de Pays de la Mejie.

 

La música contemporània, el treball amb els compositors, la improvisació i el teatre musical són les seves prioritats. També col·labora en l'evolució de l'acordió, ja que té el primer acordió microtonal de França. En cada concert prova de transmetre la seva passió al seu públic per la música i l'acordió. Aquest compromís li ha valgut el suport del Patronat de la Société Générale Musical i de la Fundació Safran per a la Música.

 

 

Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR