Butlletí de notícies

Subscriu-t’hi i rebràs informació sobre el què fem.

SUBSCRIU-T’HI

×
Comparteix

Acadèmia 1750

Marta Almajano, soprano

Finalitzat
2014

17-36 €

Programa

El manuscrit Mackworth de cantates espanyoles: Antoni Martí i Coll: Canarios Folía, per a guitarra barroca i arpa de dues ordres / Antoni LiteresDéjame, ingrata, per a soprano i acompanyament / Bartolomé de Selma y Salaverde: Susana Passegiatta per a viola da gamba i continu / José de Torres¿Quién podrá?, per a soprano, violon i arpa / En mi pecho clausurados, per a soprano i acompanyament / Sobre las Ondas azules per a soprano i acompanyament/  Diego Fernández HueteCanción alemana 

Presentació

El Manuscrit Mackworth, custodiat a la Universitat de Cardiff, és una esplèndida col·lecció de 18 cantates espanyoles de començaments del segle XVIII que durant anys va preservar la família del terratinent i polític gal·lès Herbert Mackworth. Al manuscrit, hi figuren 12 cantates del madrileny José de Torres, però també hi trobem dues obres, una del compositor mallorquí Antoni Lliteres i l’altra del català Pere Rabassa. L’Acadèmia 1750 ens descobrirà la bellesa d’aquestes obres de música cortesana que durant anys ha romàs oblidada a les prestatgeries de fusta de la mansió d’una família noble britànica.

Producció del Festival de Torroella de Montgrí

Biografies

ACADÈMIA 1750MARTA ALMAJANO

ACADÈMIA 1750

Amb la finalitat de proporcionar al Festival de Torroella de Montgrí un instrument orquestral propi, l’any 2006 va néixer l’Orquestra Barroca del Festival de Torroella de Montgrí. Aquest projecte va sorgir de l’encontre de l’antiga orquestra La Principessa Filosofa i l’aposta del festival per a la creació d’una formació musical pròpia. La presentació es va materialitzar l’any 2006 amb la interpretació, per primera vegada a Catalunya, de l’oratori El deure del Primer Manament, KV 35, de Mozart, sota la direcció de Marek Stryncl. A partir de llavors l’orquestra ha anat desplegant diferents projectes al costat de destacades personalitats del món de la interpretació amb criteris històrics com Ottavio Dantone (Juditha Triumphans), Alfredo Bernardini (L’Sturm und Drang o la gènesi del romanticisme germànic) o Paul Goodwin (Una Gala Händel). 

Els components de l’Acadèmia 1750 són músics especialitzats en el camp de la interpretació històrica i mantenen en comú l’interès per aprofundir en el camp dels instruments originals. Els seus membres formen part de coneguts projectes orquestrals com Le Concert des Nations, Les Musiciens du Louvre, Concerto Köln, Al Ayre Español, El Concierto Español... 

Amb la presentació del seu primer CD, un enregistrament en viu de l’oratori Juditha Triumphans, realitzat a Lugo el maig de 2008, l’orquestra va canviar la seva denominació i va convertir-se en l’Acadèmia 1750-Orquestra Històrica del Festival de Torroella. Amb aquesta denominació va presentar el 2009 el seu segon CD dedicat a les Simfonies de Carles Baguer (Columna Música), que ha obtingut un gran èxit de crítica.  
La internacionalització de l’Acadèmia 1750 va iniciar-se el setembre de 2009 amb una interpretació de l’oratori Juditha Triumphans a l’església de San Giovanni in Bragora de Venècia amb motiu de la participació de Catalunya a la Biennale d’Art de Venècia. 

En aquests anys l’orquestra ha tingut l’oportunitat de treballar amb destacades solistes vocals com ara Isabel Rey, Núria Rial, Emanuela Galli, José Maria Lo Monaco, Gemma Coma-Alabert, Lola Casariego, Monica Piccinini, Marta Infante o María Hinojosa, entre d’altres. 

En el si de l’orquestra s’han desenvolupat diferents conjunts de música de cambra adscrits al projecte de l’Acadèmia 1750 com ara els conjunts Movimento Arioso, Doppler Ensemble i Aoteaoroa Baroque. 

Des de la seva creació el 2006, l’Acadèmia 1750 ha actuat en cada edició del Festival de Torroella.

 

MARTA ALMAJANO, soprano

Nascuda a Saragossa, va cursar els estudis de piano al Conservatori de Música d’aquesta ciutat, i més tard els de cant assistint a classes a Barcelona amb Josep Benet i posteriorment amb Jordi Albareda.

Ha cantat en festivals i sales de concert dels cinc continents, com ara l’Auditori Nacional de Madrid, Palau de la Música Catalana i Auditori a Barcelona, Teatre de l’Òpera Còmica de París, Tonhalle de Zuric, Meyerson Symphony Center de Dallas, The Library of Congress a Washington, Konzerthaus i Musikverein de Viena, Konzerthaus de Berlín, Lincoln Center de Nova York, Herbst Theater de San Francisco, Biennial de Brisbane, Festival Internacional de Música de Macau, Festival de Música Colonial i Festival Cervantino a Mèxic, Festival de Música i Dansa de Granada, Festival de Flandes, Festival de Santander, Internacional Double Reed a Rotterdam, Art Sacré de París, la Chaisse-Dieu, Festivals de Música Antiga de Barcelona, Sevilla, Stuttgart, Sant Maurizio a Milà, Innsbruck, Utrecht, Bruges, Anvers, Ambrone, Saintes, Beaune, entre d’altres.

Ha estat convidada per grups de la talla d’Il Giardino Armonico, Zefiro, Poema Harmònic, Elyma, Les Talens Lyriques, Orfeó Donostiarra, Orfeó Català, Cor de Cambra del Palau de la Música de Barcelona, Ensemble Baroque de Limoges, Europa Galante; per orquestres com ara l’Orquestra Nacional de Letònia, Orquestra i Cor de la Societat Bach d’Holanda, New York Baroque Collegium, Philarmonia Baroque Orchestra de San Francisco, Orquestres Simfòniques d’Euskadi, Barcelona, Tenerife, Galícia, Vallès, Granada, Còrdova etcètera.

Ha treballat sota la direcció de prestigiosos músics com ara Christophe Coin, Robert King, Gustav Leonhardt, Christophe Russeau, Fabio Biondi, Eric Ericson, Giovanni Antonini, Víctor Pablo Pérez, Antoni Ros Marbà, Christian Zacharias... Ha format part del grup Al Ayre Español des de la seva fundació el 1987 fins a 2004, any en què va ser mereixedora del Premi Nacional de Música per la seva trajectòria.
Fins ara ha realitzat més d’una trentena d’enregistraments discogràfics, destacant la seva tasca de recuperació com a intèrpret de nous exemples de la música espanyola.
És professora titular de cant històric de l’Escola Superior de Música de Catalunya, a Barcelona.
L’any 2003 va rebre el premi d’interpretació de l’Associació Aragonesa d’Intèrprets de Música, i el 2004 li va ser concedida la Sabina de plata del Fòrum d’Opinió La Sabina, i el 2009 li fou concedida la medalla de defensora de Saragossa.

Marta Almajano va actuar per primer cop al Festival de Torroella el 1999

Diputació de Girona
Diputació de Girona
Generalitat de Catalunya
Generalitat de Catalunya
INAEM 2019
INAEM 2019
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Ajuntament de Torroella de Montgrí
Estartit
Estartit
Fundació Banc Sabadell
Fundació Banc Sabadell
AC/E
AC/E
Patronat Turisme
Patronat Turisme
Cultura i identitat
Cultura i identitat
illenc
illenc
SteinWay&Sons
SteinWay&Sons
Jorquera Pianos
Jorquera Pianos
Club Nàutic Estartit
Club Nàutic Estartit
aie
aie
urbaser
urbaser
Gisela Graham
Gisela Graham
Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més informació
ACCEPTAR