Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei, en navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info x

ACADEMY OF ANCIENT MUSIC

Dijous 10 d'agost
22:00 h

Rachel Brown, flauta | Alastair Ross, clavicèmbal | Pavlo Beznosiuk, violí i director

Festival Torroella de Montgrí Compra

36-48€

Programa

Bach i Telemann: una celebració

J. S. Bach: Concert de Brandenburg núm. 4, en Sol major, BWV 1049 / Concert de Brandenburg núm. 5, en Re major, BWV 1050 / G. P. Telemann: Concert per a flauta en Mi menor, TWV51:E1 / Suite Burlesque de Quixotte, TWV55:G10

Presentació

Contemporani de Johann Sebastian Bach, Georg Philipp Telemann va ser considerat el compositor alemany més important del seu temps. Ni Bach ni Händel, dels quals era amic, podien competir amb la seva fama. Però un cop mort, l'estrella de Telemann es va anar apagant i actualment la seva obra s'interpreta molt poc. La prestigiosa Amademy of Ancient Music el recupera en aquest programa de concert amb motiu del 250è aniversari de la seva mort, acompanyat del seu estimat amic Bach.  

Programa commemoratiu del 250è aniversari de la mort de Georg Philipp Telemann

Biografies

ACADEMY OF ANCIENT MUSIC |  PAVLO BEZNOSIUKRACHEL BROWN | ALASTAIR ROSS    

ACADEMY OF ANCIENT MUSIC

L’Academy of Ancient Music (AAM) és coneguda per la seva forma singular de promoure l'entusiasme del públic amb interpretacions fresques i captivadores del repertori clàssic i barroc. La seva manera de fer música, amb instruments d'època i inspirada per mons sonors originals, s'apodera de l'esperit d'exploració, innovació i llibertat de pensament que Bach, Händel i Haydn van representar.   

Fundada el 1973 per Christopher Hogwood, l'AAM es va situar a l'avantguarda de la revolució que aleshores es propagava per tot el món musical. Al llarg de les últimes quatre dècades, l'orquestra ha tocat en tots els continents amb l'excepció de l'Antàrtida i ha multiplicat el seu abast amb més de 300 CDs publicats que inclouen gravacions d'òperes, guardonades amb premis Brit i Grammy i protagonitzades per celebrades veus com les de Cecilia Bartoli, Emma Kirkby i Joan Sutherland. Han proposat lectures pioneres de les simfonies de Haydn, Mozart i Beethoven i han gravat discos que desvelaven joies musicals oblidades.   

El clavecinista Richard Egarr, que va succeir Hogwood com a director musical el 2006, manté viu l'esperit pioner. Entre els seus centenars de concerts amb l'AAM es troba la primera interpretació a la Xina dels Concerts de Brandenburg de Bach i gravacions amb l'orquestra que han merescut els premis Edison, Gramophone i MIDEM. Egarr va fundar el Cor de l'AAM el 2007.   

L'orquestra treballa també amb una destacada llista de directors convidats, entre els quals cal esmentar l'expert japonès en Bach, Masaaki Suzuki, l'aclamat violinista italià, Giuliano Carmignola, els directors Bernard Labadie, Paul Goodwin, Stephen Cleobury i Stephen Layton. Aquests directors aporten idees i enfocaments nous i són una font d’inspiració per al grup.

Al llarg de la seva història, l'excel·lència artística de l'AAM s'ha nodrit d'una envejable nòmina d'artistes convidats dels quals cal destacar les cantants Bernarda Fink i Sarah Connolly, i la violinista Alina Ibragimova. La col·laboració continuada amb el Cor del King’s College de Cambridge va donar, entre altres fruits, la primera retransmissió en directe a través de cinemes d'El Mesies de Händel el 2009, que es va projectar a centenars de sales de cinema de tot el món.

L'AAM és orquestra resident de la Universitat de Cambridge i des del 2012 ensemble associat al Barbican Centre de Londres on té una temporada de concerts.

L’Academy of Ancient Music debuta al Festival de Torroella de Montgrí.

Web: www.aam.co.uk
Facebook: @academyofancientmusic
Twitter: @AAMorchestra

 

PAVLO BEZNOSIUK | (violí i direcció)

En els últims 25 anys, Pavlo Beznosiuk s'ha destacat com un dels violinistes barrocs més respectats d'Europa, amb una extensa carrera internacional com a solista, músic de cambra, concertino i director.

Beznosiuk té una llarga i estreta relació amb l'Academy of Ancient Music. La seva primera gira amb l'orquestra va ser el 1985 i d'aleshores ençà hi ha col·laborat sovint com a solista i director. Destaquen les seves interpretacions de Les quatre estacions de Vivaldi, els concerts de Bach i Haydn, La sonata del diable de Tartini i l'Stabat Mater de Pergolesi. Actualment és primer violí de l'Academy of Ancient Music.

Pavlo Beznosiuk és el director musical de l'Avison Ensemble amb el qual ha enregistrat l'obra completa de Charles Avison, música de Vivaldi (Concerti Op. 8), Händel (Concerti Grossi Op. 6) i totes les obres publicades de Corelli. A mitjan dècada dels vuitanta va ser el pioner en l'ús de violins renaixentistes amb el grup The Parley of Instruments i un membre clau de l'innovador conjunt medieval The New London Consort.

L'extensa producció discogràfica de Beznosiuk el converteix en un dels millors i més versàtils violinistes. La seva recent gravació de la integral de les sonates i partites de Bach per a violí va ser definida com a «exquisida» per The Independent on Sunday, i entre les gravacions amb l'Academy of Ancient Music s'inclouen el solo de Händel i  sonates per a trio amb Richard Egarr i els Concerts per a violí Op. 12 de Vivaldi amb Christopher Hogwood. Ha enregistrat Les sonates del Rosario de Biber amb l'actor Timothy West i com a violinista ha gravat la Simfonia Concertante de Mozart amb Monica Huggett i Rachel Podger.

Pavlo Beznosiuk és professor de violí barroc a la Guildhall School of Music and Drama i a la Royal Academy of Music de Londres.

Pavlo Beznosiuk debuta al Festival de Torroella de Montgrí.

 

RACHEL BROWN (flauta)        

Rachel Brown es va formar com a intèrpret de flauta moderna i va estrenar obres de Robin Walker, John Ogden i Judith Weir abans que el seu interès se centrés en la flauta barroca.

Els seus discos com a solista de música barroca francesa han aconseguit gran prestigi i les seves gravacions d'obres de virtuosisme de Schubert i Boehm han estat descrites per la premsa especialitzada com «una revelació». També és coneguda per interpretar obres del compositor alemany Johann Joachim Quantz poc conegut.

Com a membre de conjunts especialitzats, Rachel Brown ha desenvolupat una llarga i distingida carrera com a flautista principal amb l'Academy of Ancient Music, la Hannover Band i Ex Cathedra. Ha impartit classes magistrals a tot el món i actualment és professora de flauta barroca al Royal College of Music de Londres.

Rachel Brown ha creat recentment el seu propi segell discogràfic, Uppernote, amb el qual ha gravat la integral de les Fantasies de Telemann i un nou disc amb obres de Quantz. Els seus plans futurs inclouen l'edició de les Sonates de Quantz, una guia d'estil sobre l'articulació, ornamentació i cadenze del segle XVIII i un llibre de trinats per a nens. És autora del manual sobre la flauta antiga publicat per Cambridge University Press.

Rachel Brown debuta al Festival de Torroella de Montgrí.

Web: www.rachelbrownflute.com

 

ALASTAIR ROSS (clavicèmbal)          

Alastair Ross va ser corista a la Christ Chuch i va estudiar  orgue al New College d'Oxford amb les màximes qualificacions. Ha treballat com a clavecinista i organista free-lance al llarg de trenta-cinc anys. És el clavecinista principal de l'Academy of  Ancient Music i The Sixteen, amb el qual ha interpretat un Concerto per a orgue de Händel al Festival Proms de Londres del 2009. També toca amb el conjunt Canzona que dirigeix Theresa Caudle. Anualment imparteix  cursos de música de cambra barroca a Benslow i Jackdaws.

Alastair Ross debuta al Festival de Torroella de Montgrí.