Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei, en navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info x

ENSEMBLE DAI CONTEMPORAIN

Ensemble DAI Contemporain
© Erick Suárez
Dimecres 27 de juliol Concert acabat
Dijous 28 de juliol Concert acabat

Malika Yessetova i Rachel Koblyakov, violins | Rafal Zolkos, flauta | Evgeny Novikov, saxofon | Rémy Reber, guitarra | Justine Leroux, piano 

Presentat pel Conservatori Superior de Música i Dansa de París 

Fringe
Gratuït

Programa

Programa 1

Isang Yun: Estudis per a flauta sola núm. 1 i 5 / Luciano Berio: Duos per a dos violins / Gilbert Amy: Obliques per a violí sol / Luis Naón: Aliados invisibles per a guitarra, flauta i piano / Pierre Boulez: Anthemes per a violí sol / Fernando Muslera: La entreverada per a saxo, violí i piano

 

Programa 2

Alex Nante: Retour du Rite, per a saxo sol / Edison Denisov: Dues peces per a tres instruments / Bernd Alois Zimmermann: Sonata per a violí i piano / Tristan Murail: Tellur per a guitarra / Astor Piazzolla: Historia del tango / Onda nueve (arr. Fernando Muslera)

Presentació

L'Ensemble DAI Contemporain està integrat per sis alumnes del Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París que han obtingut el Diploma d'Artista Intèrpret (DAI) de música contemporània en un cicle de perfeccionament consagrat a la música de després de la Segona Guerra Mundial i la creació actual. Els alumnes d'aquest curs reben un ensenyament tècnic d'alt nivell i una formació musical que els permet abordar la interpretació de la música actual des de les més diverses perspectives. Al Fringe Festival Torroella de Montgrí presenten una mostra del seu talent en un repertori d'obres dels segles XX i XXI.

Biografies

MALIKA YESSETOVARACHEL KOBLYAKOV | RAFAL ZOLKOS | EVGENY NOVIKOV | RÉMY REBER  | JUSTINE LEROUX

 

MALIKA YESSETOVA, violí

Nascuda a Kazakhstan al si d'una família de músics, Malika Yessetova va estudiar violí a Riga, Kíev i París, a l'Ecole Normale de Musique Alfred Cortot a la classe de Devy Erlih, on va aconseguir el títol de solista de violí i música de cambra. Prossegueix els seus estudis al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París, on ha fet un màster amb Jean-Jacques Kantorow i Svetlin Roussev. Actualment, segueix estudiant al Conservatori de París pedagogia i el tercer cicle de repertori contemporani i creació (DAI).

És una apassionada del repertori contemporani per a violí sol i de la música de cambra. Ha participat en l'Acadèmia del Festival de Lucerna en les edicions de 2011, 2012, 2013 i també hi participarà aquest 2016; Al ManiFeste 2014 de l'IRCAM i al Festival Messiaen en les edicions de 2012, 2015 i participarà en la de 2016. Va tocar la Sequenza VIII en el marc de la integral de les Sequenze de Luciano Berio a la Cité de la Musique de París, i també va tocar Naht de Ph. Maintz al Festival de Radio France.

Participa en els projectes de música mixta de l'IRCAM, on ha tocat Anthèmes 2 de Pierre Boulez, Double bind? d'Unsuk Chin i Tensio de Philippe Manoury. Estrena també obres de joves compositors com a solista o fent música de cambra i ha tingut l'oportunitat de treballar amb grans compositors i directors. Ha tocat recentment amb el grup Linéa, l'Ensemble Interconteporain i l'Ensemble Diagonal. Des de 2015 és la violinista del grup Les Possibles, que experimenta amb nous repertoris, llocs i formats de concerts, amb la barreja de gèneres i arts per fer única cada experiència d'escoltar.

 

RACHEL KOBLYAKOV, violí

Originària dels Estats Units, Rachel Koblyakov ha actuat com a solista i fent música de cambra pels Estats Units, França, Suïssa i Alemanya. Ha col·laborat amb diversos músics i compositors, entre els quals cal assenyalar Ida Haendal, Philippe Entremont, Dejan Bogdanovich i l'Ensemble Diplômée de la Juilliard School. Ha estudiat amb Ronald Copes.

Va debutar com a solista quan tenia 12 anys amb l'orquestra juvenil d'Illinois, als Estats Units, i ha tocat regularment com a solista amb orquestres com la Hof Symphonie, l'Orquestra de Cambra de St. Dizier i l'AeonEnsemble de Nova York. Ha guanyat nombrosos primers premis, com el concurs Gail i Harry Adams, el concurs Jove Artista Barroc, i va ser finalista del concurs Henri Mateau de Violí en l'edició de 2014.

Ha guanyat la Beca de Joves Creadors, la Beca-Premi Abram Shtern i el Gran Premi 2012 d'Instruments de Corda de Fontainebleau. Ha participat en diferents festivals i cursos, entre els quals cal assenyalar Keshet Eilon Violin Mastercourse amb Shlomo Mintz, el Festival de Lucerna (Suïssa), l'Académie de Fontainebleau i el Festival Internacional de Bowdoin.

Especialitzada en música contemporània, ha col·laborat amb compositors com Wolfgang Rihm, Matthias Pintscher i Stuart Smith. Diferents compositors li han dedicat i confiat les seves obres, com Stuart Smith, Jules Matton, Yuri Boguinia i Gideon Broshy.

Durant els estius de 2014 i 2015 va actuar a l'ensemble contemporani del Festival de Lucerna sota la direcció de Matthias Pintcher i Simon Rattle.

Actualment viu a París, on estudia al Conservatori de París i segueix el pla d'estudis Diploma d'Artista (DAI) amb el suport de la Fundació de l'Or del Rin.

 

RAFAL ZOLKOS, flauta

Rafal Zolkos s'ha graduat a l'Acadèmia de Música de Bydgoszcz (Polònia), on va estudiar amb el professor Jadwiga Kotnowska, té el diploma de solista per la Universitat de les Arts de Zuric, on va estudiar amb Philippe Racine, i s'ha especialitzat en música contemporània en el Conservatori d'Estrasburg, on ha estudiat amb Mario Caroli. Ha ampliat la seva formació a la Hochschule für Musik Hanns Eisler de Berlín amb el professor Benoit Fromanger, a la Musik Akademie de Basilea i al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París. El maig de 2016 va guanyar les audicions per entrar a l'Ensemble Modern Academy de Frankfurt. Ha estat guardonat en nombrosos concursos, entre els quals cal destacar: el primer premi del 10è Concurs ISCM de música del segle XX i XXI de Varsòvia (2014); primer premi en la categoria de música de cambra en el Concurs de Música Zeitgenössische de Zuric (2014); primer premi i premi especial Prix Collard al Concurs Kiefer-Hablitzel de Berna, i primer premi en la categoria de solista i primer premi en la categoria de música de cambra del 22è Concurs Europeu de Música de  Moncalieri, Itàlia (2010). Ha rebut diverses distincions i beques d'estudis a Suïssa, Polònia, França i la Gran Bretanya.

Rafal Zolkos ha participat en classes magistrals dels flautistes Peter Lukas Graf, Susan Milan, Benedek Csalog, Marc Hantai, Eva Furrer, Michael Schmid-Casdorff, Lars Asbjoernsen, Philippe Bernold, Julien Beaudiment, Andrea Lieberknecht, Bathold Kuijken, José Daniel Castelló, Felix Renggli, Mario Caroli, Patrick Gallois, Emmanuelle Ophele, Davide Formisano i Sophie Cherrier.

Ha actuat en festivals a Polònia (Festival de Música de Breslau 2011, Festival de Música de Cracòvia), la Gran Bretanya (Festival de Charterhouse), Suïssa (Tage für Neue Musik de Zuric 2011 i 2013, Festival Menuhin de Gstaad 2014, Festival de Lucerna 2013 i 2015), Eslovènia, França (Festival Barroc d'Alvèrnia 2011, ManiFeste Festival 2014), Itàlia (UrtiCanti a Bari), Romania (Festival de Música Contemporània Meridian de Bucarest) i Rússia (Festival Primavera Clàssica 2010, com a solista amb l'Orquestra Simfònica de Moscou).

Ha tocat en importants sales de concerts d'Europa i Japó, entre les quals cal assenyalar la Tonhalle de Zurich, Stefaniensaal de Graz, Santa Irene d'Istanbul, Smetana Hall de Praga, Konzerhaus de Berlín, KKL de Lucerna, IRCAM-Centre Pompidou de París, Filharmonia de París, Teatre Britten de Londres, Filharmònica Nacional de Bratislava, Konzerthaus de Viena, Teatre Cuvillés de Munic, Karol Szymanowski Filharmònica de Cracòvia, la Filharmònica Pomerània de Bydgoszcz i el Munetsugu Hall a Nagoya.

Ha col·laborat amb compositors com Pierre Boulez, Salvatore Sciarrino, Matthias Pintscher, Stefano Gervasoni, Luis Naon, Beat Furrer, Isabel Mundry, Bruno Mantovani, Vladimir Tarnopolski, Frédéric Durieux, Paul Méfano, Kaija Saariaho, Toshio Hosokawa, Eunho Chang, Hans Zender, Lowell Liebermann, Peter Eötvös. Marcin Blazewicz, Dariusz  Przybylski, Gaspar de Gelmini i Flo Menezes. Ha treballat amb els directors d'orquestra Howard Griffiths, Pablo Heras-Casado, Clement Power, Titus Engel, William Blank, Johannes Kalitzke, Manuel Nawri, Simeom Pironkoff, Marc Kissoczy i David Robertson.

Rafal Zolkos ha estat seleccionat per treballar a l'Acadèmia del Festival de Lucerna (2013 i 2015), on ha tocat amb l'Ensemble Intercontemporain sota la direcció artística de Pierre Boulez. L'estiu de 2014 va participar a l'Acadèmia Internacional ManiFest de l'IRCAM de París amb l'Ensemble Intercontemporain, dirigit per Peter Eötvös. Com a guanyador de les audicions internacionals va ser convidat a participar en la gira de concerts per Àustria, Alemanya i Suïssa com a solista del Concert per a flauta, arpa i orquestra de Mozart en vuit concerts de l'Orquestra de Cambra de la Filharmònica de Munic.

Rafal Zolkos grava per Requiem Records-Opus Series (un nou segell discogràfic especialitzat en música contemporània). El seu primer disc, en el qual interpreta Sanjo III per a flauta sola   d’Eunho Chang, va ser publicat l'abril de 2014. El segon, enregistrat pel segell Col Legno, es publicarà la tardor de 2016.

 

EVGENY NOVIKOV, saxofon

Nascut a Novosibirsk (Rússia), Evgeny Novikov va començar a estudiar saxofon a l'Escola de Música de Novosibirsk i va prosseguir la seva formació musical a França, on el 2008 va obtenir la medalla d'or per unanimitat amb honors a la classe de Nicolas Prost al Conservatori de Saint Maur. Dos anys més tard, va rebre el premi per unanimitat amb honors a la classe Vicente David al Conservatori de Versalles. Va continuar els seus estudis musicals al Conservatori d'Amsterdam a la classe d'Arno Bornkamp, on el 2014 va obtenir el grau de mestre de música. Ha estat premiat en diversos concursos internacionals entre els quals cal assenyalar el Concurs Adolphe Sax Internacional de Dinant, Bèlgica, i el Concurs Internacional de Saxofon de Dreux, a França.

Evgeny Novikov ha tocat amb l'Acadèmia Nacional de l'Òpera dels Països Baixos, l'Orquestra Filharmònica de la Haia, la Filharmònica de Rotterdam i el Quartet Amstel, entre d'altres. És membre fundador del Keuris Quartet, amb el qual va guanyar el 2015 eI primer premi del Concurs Internacional de Quartets de Saxofons SaxOpen d'Estrasburg. Des de 2014 treballa amb el conjunt de música contemporània Insomni d'Utrecht, també a Holanda forma part de l'octet Saxofoon Byte. Com a professor, ha participat en molts projectes educatius en diferents  països, i regularment fa classes en institucions musicals públiques i privades. Actualment fa un curs de perfeccionament en repertori contemporani al Conservatori Nacional de Música i Dansa de París.

 

RÉMY REBER, guitarra

Apassionat per la música contemporània i el teatre, el guitarrista Rémy Reber explora amb el mateix eclecticisme la música contemporània i la tradicional tant d'Europa com del Brasil.

Remy Reber s'ha format al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París amb Roland Dyens i Jean-Marc Zvellenreuther. Ha estudiat també improvisació, pedagogia i música contemporània. Va estudiar amb Dominique Eder al Conservatori de Nancy després d'iniciar-se en la música a Commercy amb Vicente Bruccheri. Ha fundat amb la mezzosoprano Daphné Souvatzi el Duo des Quatre Vents, que ofereix un repertori de melodies populars i clàssiques.

En el camp de la música contemporània, col·labora com a intèrpret i arranjador amb Cermaque, compositor i intèrpret txec (els discos Dimoni v Parizi i Rodinné Àlbum). Ha actuat en recitals a França, la Gran Bretanya, Espanya i el Brasil.

Les seves experiències com a actor i músic li han permès interpretar el personatge de Penteu a Les bacants d'Eurípides; participar en la producció d'Hervé Charton de la tragèdia de Corneille Rodogune, amb què ha experimentat la improvisació amb la interpretació teatral. El febrer de 2015 va estrenar, en una residència teatral a l'ENS/Ulm, l'espectacle musical Come heavy sleep!, una producció que està previst que es reposi pròximament.

Rémy Reber ha guanyat recentment el primer premi de l'edició de 2016 del concurs d'interpretació internacional de música de l'últim segle de Boulogne-Billancourt. Gaudeix d'una borsa d'estudis de la Fundació Tòquio (SYLFF) i del patrocini de Mécénat Musical Société Générale (MMSG).

 

JUSTINE LEROUX, piano

Justine Leroux va començar a estudiar simultàniament flauta i piano al Conservatori de Bourg-la-Reine/Sceaux quan tenia 9 anys i allà va completar els seus estudis musicals amb honors. Va continuar la seva formació amb Jean-Claude Henriot i Roger Muraro Henriot abans de ser admesa a la classe de Géry Moutier al Conservatori de Lió. Va continuar els seus estudis fent un màster amb Florent Boffard, que va completar amb honors el 2011. Aquell mateix any va interpretar de memòria, en diverses ocasions, a l'École Normale Supérieure, Vingt regards sur l'enfant-Jésus, d'Olivier Messiaen. El 2013 va interpretar la integral dels 48 Esquisses de Charles-Valentin Alkan.

Justine Leroux interpreta obres de totes les èpoques, tot i que té una especial predilecció per la música contemporània. El 2012 va rebre el Premi Palazzetto Bru-Zane en el Concurs Internacional d'Orleans i l'any 2014 el premi especial Alberto Ginastera en la mateixa competició.

Ha actuat a l'Arsenal de Metz, al Museu Debussy de Saint-Germain-en-Laye, a l'Orangerie de Sceaux, al Palazzetto Bru Zane de Venècia, a les seus de l'Institut Francès de Londres i València, a la Filharmonie de París, al Festival Chopin de París i al Festival Messiaen del Pays de la Meije, entre d'altres.

Deu gran part de la seva inclinació per la música contemporània al Centre Acanthes, on el diàleg entre els compositors i els intèrprets ha alimentat la seva sensibilitat (Yvonne Loriod-Messiaen, Roger Muraro, Claude Helffer, Ian Pace, Siegfried Mauser...).

Actualment, Justine Leroux estudia al Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París interpretació de música contemporània amb Hae-Sun Kang, acompanyament de piano amb J. F. Neuburger, i un màster de Pianoforte Patrick Cohen.